حدیث درباره ثواب عیادت از بیمار

0 2,390

❤️عیادت از بیمار امری پسندیده است که بدون شک در همه بحث های اخلاقی از آن به عنوان امری نیکو یاد می شود.

حدیث درباره ثواب عیادت از بیمار و مریض

امام رضا علیهالسلام می فرمایند:

????هر مؤمنی كه مؤمنی را در بيماری اش عيادت كند، اگر صبح باشد هفتاد هزار ملك او را تشييع (بدرقه و همراهی) كنند و چون نزد او بنشيند #رحمت (خدا) او را فرا گيرد و تا شب برای او استغفار كنند، و اگر شب باشد همين اجر تا صبح برای او خواهد بود.

منبع: مكارم الاخلاق ، چاپ بیروت، صفحه 359

❤️چه زیباست محبت کردن به کسی که در بستر است و چه محبتی از این بیشتر که به او توجه کنیم و بداند که برای بیمار شدنش نگرانیم و او را فراموش نکرده ایم.
.
????این روزها هستند کسانی که در بستر بیماری هستند اما دوستان و اقوام سراغی از آنها نمی گیرند.
.
????به دیدارشان بشتابیم حتی برای لحظات کوتاهی؛ حالشان را جویا شویم. بگذاریم درد دل کنند و از ناراحتی هایشان بگویند. خسته نشویم. آنکه بر بستر بیماری است بیش از همه خودش در حال سختی است پس فقط گوش شنوا بودن کار سختی نیست… #ترحم نکنیم..به خصوص به سالمندان بیمار؛ آنها روزی برای خودشان مثل ما جوان و شاداب بودند و غرور دارند. مراقب باشیم خدایی نکرده رفتاری نکنیم که به نظرشان از روی دلسوزی باشد..عشق بورزیم و دوست بداریم تا خداوند نیز بر ما مرحمت کند.
.
✔️از وضعیت مالی شان اگر مطلع هستیم و می دانیم که درگیر تهیه ی دارو و خرج های درمانی هستند کمک شان کنیم..حتی ذره ای… تلاش کنیم برایشان تا احساس تنهایی نکنند.
.
????البته خدا را شکر این اخلاق خوب در بین خیلی از افراد هنوز هم پر رنگ است و برای بیماری آشنایان خود و غریبه ها نیز در تلاش و کوشش هستند تا بلکه بتوانند باری از روی دوش آنها بردارند.. که قطعا خداوند مهربان می بیند و حتما به افراد مهربان پاداش دنیوی و اخروی می دهد.
.
⛰همانطور که خداوند عزوجل در آیات 7 و 8 سوره زلزال در قرآن کریم می فرمایند:
.
☉فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَه☉
.
????پس هر کس به سنگینی یک ذره ناچیز عمل خیری کرده باشد، آن را می بیند. و هر کس به سنگینی یک ذره ناچیز عمل شری کرده باشد، آن را می بیند.????
.