محبت به همسر در حدیث امام صادق علیه السلام

0 7,625

آمارهای فعلی از وضعیت مساعدی در زندگی های مشترک خبر نمی دهند، در یک جامعه ی شیعه که بهترین مطالب از آیات قرآن تا روایات و احادیث درباره ی زندگی مشترک وجود دارد؛ چرا باید اوضاع اینگونه باشد؟

غیر از این است که کوتاهی می کنیم؟ دلیلش این است که خیلی از ما منتظریم تا از جای دیگری کسی بیاید و به ما حدیث بگوید..به ما زندگی بیاموزد..خودمان آنقدر دنبالش نیستیم مگر اینکه به مشکل بخوریم! تازه آن موقع است که به فکر مشاور و بررسی مشکل می افتیم!

از ابتدای زندگی مان همیشه به دنبال این باشیم که چگونه می توانیم زندگی مشترک شیرین و خوبی داشته باشیم.
در تمامی کتب حدیث انواع و اقسام احادیث در خصوص همسرداری وجود دارد. در خصوص همه ی ریزه کاری های زندگی گفته شده که اگر ما به دنبال خواندن و پیاده سازی آنها در زندگی باشیم..قطعا زندگی خوبی خواهیم داشت.
دو طرف باید تلاش کنند و زندگی خود را بر مبنای دین واقعی بنا کنند.

محبت به همسر در حدیث امام صادق علیه السلام

هرکس از دوستان ما باشد؛ به همسرش بیشتر اظهار محبت می کند.

هر روز باید به دنبال کسب معرفت باشند. رفیق باشند ایرادات هم را بگویند و با هم برطرف کنند تا رشد کنند و زندگی شان بر پایه های الهی مستحکم باشد.
متاسفانه در حال حاضر ..برخی از مذهبی نماها فکر می کنند برخوردهای تند و تیز با همسرشان درست است! فکرشان هنوز مانند عصر حجر است که باید با زن خشک برخورد کرد و گرنه این می شود و آن می شود؟ الگوی شما کدام شخصیت در اسلام است؟؟

مرد مسلمان!

خداوند به شما یک همسری مانند گل هدیه داده است اینکه شما با رفتارت آن را پر بار و شاداب تر کنی یا اینکه پژمرده کنی به خودت بستگی دارد.
باور کن که تو می توانی با دنیایی از محبت، همسر خویش را همدم و رفیق خودت کنی. محبتت را بر پایه ی خداوند قرار بده همسرت را دوست بدار تا خداوند از تو راضی باشد. به او بها بده تا نیازمند بها دادن اغیار نشود. باورش کن تا نیازمند درد دل با بیگانه نشود. بی منت به او خدمت کن تا احساس خواری نکند..

و زن مسلمان!

مردی که خداوند به تو هدیه کرده قرار است امین تمام لحظات زندگی ات باشد، نه اینکه تو بیرون از خانه و درون خانه ات یکی باشی..تو باید در خانه او فرشته ای زیبا باشی و در بیرون محافظ زیبایی ات تا چشمان مریض با دیدنت لذت نبرند..

مردت را به خاطر خداوند دوست بدار برای رضای مهربان خدایت به او خدمت کن..لحظه لحظه ی کار خانه داری ات را برای خدا انجام بده تا خستگی اش ..دلت را خسته نکند.. رفیق مردت باش در خوشی و ناخوشی تا برای خانه آمدن ثانیه شماری کند..

تمام زن و مردان شیعه باید بدانند الگویی چون حضرت زهرا سلام الله و امام علی علیه السلام دارند ؛ زوجی که تمام دنیا از وصف عشق شان ناتوانند..
اگر زن ها تلاش کنند تا چون زهرای مرضیه باشند و مردان تلاش کنند تا علی وار زندگی کنند..مگر می شود که زندگی ها به سادگی بپاشد؟؟