ویژگی های حضرت مهدی عج (قسمت سوم غیبت طولانی)

0 789

از ویژگی های مهم امام مهدی عج غیبت آن حضرت از مردم است. جالب این است که در روایات فراوان همه پیشوایان معصوم از آن خبر داده اند و این از جمله خبرهای غیبی معصومان است که به وقوع پیوسته، چند نمونه از این روایات را می آوریم:

✔پیامبر اکرم ص فرمودند:
مهدی از فرزندان من است، برای او غیبت و حیرتی خواهد بود که مردم در آن گمراه شوند.

✔امام صادق ع فرمودند:
همانا غیبت در ششمین نفر از فرزندانم رخ خواهد داد، او دوازدهمین از امامان هدایت پس از رسول خدا است که اولین آنها امیرالمومنین علی ابن ابی طالب و آخرین آنها قیام کننده به حق بقیه الله در روی زمین است.

✔امام جواد ع فرمودند:
همانا قائم از ما اهل بیت مهدی است که باید در زمان غیبتش مورد انتظار مردم باشد و هنگام ظهورش از او اطاعت شود؛ او سومین نفر از فرزندان من است.

↙گفتنی است این غیبت طولانی که از آخرین سالهای زندگی امام شروع شده، از عواملی است که سبب شده که ما از امور شخصی آن حضرت اطلاع و آگاهی دقیق و مستندی نداشته باشیم. بسیاری از علاقه مندان به امام، از مکان زندگی حضرت و همسر و فرزندان او می پرسند، ولی جواب محکم و مستندی نمی شنوند. زیرا ندانستن این امور از پیامدهای غیب آن بزرگوار است. البته بدیهی است که جهل ما از این بخش از زندگی حضرت به روند معرفت و اطاعت و تسلیم ما نسبت به آن امام و حجت الهی زیانی نمی رساند و پرداختن به این مسایل مشکلی را حل نمی کند.

پس بهتر است از بحث و گفتگو در این مجال پرهیز کنیم چنانکه حضرت مهدی عج خود فرمود: درهای پرسش را از آنچه به حال شما سودی ندارد، ببندید.

?منبع:
کتاب نگین آفرینش، صفحه ۴۶ و ۴۷

?منابع دیگر:
کمال الدین و تمام النعمه، ج ۱، باب ۲۵، ح ۵
بحارالانوار ، ج ۵۱، ح ۱۳
احتجاج، ج ۲، ح ۳۴۴