اهمیت پرهیز از گناه در روزه داری

0 991

پرهیز از گناهان در روزه داری

هر گناهی، خشم وغصب الهی را بر می انگیزد ؛ اما در ماه مبارک رمضان ، آلوده شدن به گناه ، زشتی بیشتری دارد ، بدین خاطر میهمان خدا نباید گرد آن بگردد. روزی پیامبر – صلی الله علیه و آله – پیرامون ماه مبارک رمضان سخن می گفت ، امیر مؤمنان – علیه السلام – پرسید: ای رسول خدا! برترین عمل دراین ماه چیست! پیامبر – صلی الله علیه و آله – پاسخ داد: پرهیز از هر چه خدا حرام کرده است.

با این وصف، بسیاری از روزه داران اگر دست از گناه نشویند ، جز تشنگی و گرسنگی ، طرفی نمی بندند .

ما به فکر خودمان زحمت می کشیم تا روزه بگیریم و روزه داری کنیم اما در این میان اگر گرسنگی و تشنگی را تحمل کنیم اما در پی اصلاح خود و حذف معصیت از زندگی مان نباشیم..فقط گرسنگی روزه را تحمل می کنیم. به قولی ظاهر آن را حفظ می کنیم.

هر کسی می تواند در خودش جستجو کند، گناهان کوچک و بزرگش را پیدا کند؛ به دقت خودش را بررسی کند شاید خدایی نکرده عملی به واسطه ی تکرار برای کسی عادی شده باشد.
مراقب باشیم به خصوص مراقب این گناهان صغیره ای که خدایی نکرده کوچک می شماریم شان.

امام علی علیه السلام فرمودند : شديدترين گناهان گناهى است كه صاحبش آن را كوچك بشمارد.

گفته اند که در ارتکاب به گناه به این فکر کنیم که مقابل خداوند قادر و قهار جرات و جسارت به گناه کردن کرده ایم که این خود جای بسی تامل و تفکر دارد که انسان در برابر پروردگارش مغرور می ایستد و آنچه خود می پسندد را انجام می دهد نه آنچه خداوند فرموده است.

در این ماه بزرگ…بیشتر فکر کنیم..به خودمان و عملکردمان. با خودمان رو راست باشیم