نظارت خداوند بر انسان در آیه 14 سوره علق

0 3,932

چقدر خوب می شود اگر هر لحظه و هر وقت این آیه را با خودمان تکرار کنیم…به خودمان تذکر بدهیم… شاید ما فکر کنیم که می توانیم با بعضی کارها خودمان را در مقابل بقیه خوب نشان بدهیم! اما هیچ وقت نمی توانیم سر خودمان را کلاه بگذاریم..

در این باب به آیة الله بهجت (ره) گفتند: کتابی در زمینه اخلاقی معرفی کنید. ایشان فرمودند: لازم نیست یک کتاب باشد، یک جمله کافیست که بدانی خدا می بیند ….

نظارت خداوند در همه لحظات بر انسان

اما آدم امروز….انگار که اصلا یادش می رود که خدایی هست که رفتارش را نظاره می کند..

خداوند در آیه 14 سوره علق می فرماید: أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ – آیا او نمی داند که خداوند او را می بیند؟؟

بعضی ها در فضای حقیقی نظارتی روی خودشان ندارند…در فضای مجازی هم رها هر کاری می کنند…هر چیزی را لایک می کنند..هر جایی کامنت می گذارند..هر کسی را فالو می کنند!!

یادمان نرود..هر یک لایک یعنی یک اعلام طرفداری..هر یک کامنت تعریف و تمجید از عملکردهای اشتباه ..یعنی کمک به بالا ماندن پست، تایید کاری که اصلا صحیح نیست!!..هر فالو کردن یعنی اعلام حمایت…

همه ما می بینیم وضعیت همین اینستاگرام به چه صورت است!! بیش از نود درصد از بالاترین لایک ها..کامنتها..فالوها مربوط به صفحاتی هستند که اصلا هیچ و هیچ ارزشی از هیچ لحاظی ندارند..خیلی از صفحاتی که فالوورهای میلیونی دارند چه کسانی هستن؟؟؟

بازیگران یا امثال اینها ..همانهایی که دم از چیز دیگری می زنند و در نهایت رفتار دیگری را بروز میدند…
لایک های بالا شده برای مطالبی که دانستن ندانستنش هیچ باری به زندگی هیچ کسی اضافه نمی کند!! اینکه فلان کس تولدش چه شده!! احساسش نسبت به حیووناش چیست!! مسافرتاش کجاست!! یا کسانی که زندگی خصوصی شان کلا در حال اشتراک با همه ی دنیاست!! خصوصی ترین لحظاتشان را با همه در میان میگذارند…
کامنتهای قربون صدقه و حسرت های نداشته ها…فحش ها و حرف های زننده ی دیگه هم…بمااااند..
دوست من!
رفیق من!
فقط بدونیم
خدا می بیند! و ذره ذره ی رفتار ما در همین فضای مجازی هم نوشته می شود..و باید پاسخگو باشیم!!

دقت کنیم…
یک بنده خدایی را می شناسم می گفت هر وقت بیکار می شوم فقط در اینستا می روم پست هایی که مربوط به دین و درسته است؛ لایک می کنم…این حداقل کاری هست که می توانم برای دینم انجام دهم!!

در هر فضای مجازی مراقب رفتارمان باشیم..در سایر پیام رسان ها ..هر ارسال و هر حضور در هر کانالی یعنی تایید آن.